Методика рівень співвідношення цінності і доступності в різних життєвих сферах



Шкали: »Цінність» і «доступність» для людини кожної із загальнолюдських цінностей: активна, діяльна життя; здоровя (фізичне і психічне); цікава робота; краса природи і мистецтва; любов (духовна і фізична близькість з коханою людиною; матеріально-забезпечене життя (відсутність матеріальних труднощів); наявність хороших і вірних друзів; впевненість у собі (свобода від внутрішніх протиріч, сумнівів); пізнання (можливість розширення своєї освіти, кругозору, загальної культури, а також інтелектуальний розвиток); свобода як незалежність у вчинках і діях; щасливе сімейне життя; творчість (можливість творчої діяльності).
ПРИЗНАЧЕННЯ ТЕСТУ
Діагностика неузгодженості, дезінтеграції в мотиваційно-особистісній сфері, ступеня незадоволеності поточної життєвої ситуацією, внутрішньої конфліктності, блокади основних потреб, а також рівня самореалізації, інтегрованості, гармонії.
Опис тесту
Дана методика розглядає 12 основних загальнолюдських цінностей і виявляє співвідношення таких психологічних параметрів, як «Цінність» (Ц) і «Доступність» (Д) для людини кожної з цих цінностей. Для будь життєво важливої ??сфери можна виділити кілька типових варіантів взаємозвязку Ц і Д, а саме:
1) Ц і Д повністю збігаються;
2) Ц і Д в значній мірі збігаються;
3) Ц і Д в значній мірі розходяться, і така розбіжність має два варіанти: Ц перевищує Д (Ц> Д), Д перевищує Ц (Д> Ц);
4) Ц і Д повністю розходяться.
Таким чином, основний психометрической характеристикою даного тесту є показник «Цінність-Доступність» (Ц-Д), що відображає ступінь неузгодженості, дезінтеграції в мотиваційно-особистісній сфері. Остання, у свою чергу, свідчить про ступінь незадоволеності поточної життєвої ситуацією, внутрішньої конфліктності, блокади основних потреб з одного боку, а також про рівень самореалізації, інтегрованості, гармонії з іншого боку.
Інструкція до тесту
До заповнення приступайте тільки після того, як прочитаєте інструкцію до кінця!
Перед вами список з 12 понять, кожне з яких означає одну із загальнолюдських цінностей:
1. Активна, діяльна життя;
2. Здоровя (фізичне і психічне);
3. Цікава робота;
4. Краса природи і мистецтва;
5. Любов (духовна і фізична близькість з коханою людиною);
6. Матеріально-забезпечене життя (відсутність матеріальних труднощів);
7. Наявність хороших і вірних друзів;
8. Впевненість у собі (свобода від внутрішніх протиріч, сумнівів);
9. Пізнання (можливість розширення своєї освіти, кругозору, загальної культури, а також інтелектуальний розвиток);
10. Свобода як незалежність у вчинках і діях;
11. Щасливе сімейне життя;
12. Творчість (можливість творчої діяльності).
Вам належить порівняти всі ці поняття-цінності попарно між собою на спеціальному бланку. Слід провести два порівняння (за двома різними критеріями).
Далі дивіться бланк:
На бланку дві матриці. У них записані пари цифр, кожній цифрі відповідає цінність, яка стоїть під цим номером у списку. Заповнення починайте з матриці № 1.
Порівняння в першій матриці проводиться на підставі того, що представлені в цьому списку цінності мають для вас різну значимість, різну ступінь привабливості. Ви дивитеся кожну пару і вибираєте з двох цінностей ту, яка здається вам більш важливою в цій парі. Її ви обводите в гурток.
ПРИКЛАД: Вам дана пара 2 3. Під цифрою 2 позначено здоровя, під цифрою 3 - цікава робота. Якщо ви обвели 2, то це означає, що здоровя для вас важливіше, ніж цікава робота.
Обводити можна тільки одну цифру з пари. Пропускати пари не можна!
Відповідати намагайтеся швидко, першим враженням. Закінчивши першу матрицю, переходите до другої.
У другій матриці порівняння проводиться на підставі того, що деякі з представлених цінностей є для вас більш доступними, легше досяжними в життя в порівнянні з іншими. Ви вибираєте з пари ту цінність, яка легше досяжна для вас.
ПРИКЛАД: Пара 2 3. Якщо ви обвели 3, то це означає, що цікава робота більш доступна для вас, ніж наявність гарного здоровя.
Приступати до заповнення.


Дата публікації: 28.02.2012
Прочитано: 2220 разів
 
 
 
 

Студентські статті