Навчання діалогічного мовлення на середньому етапі загальноосвітньої школи




ПЛАН
ВСТУП..............................................................................................................................3
РОЗДІЛ І. ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ НАВЧАННЯ
                  ДІАЛОГУ-ДИСКУСІЇ НА СТАРШОМУ ЕТАПІ ЗАГАЛЬНО-
                  ОСВІТНЬОЇ ШКОЛИ....................................................................................6
1.      Загальна характеристика діалогічного мовлення.....................................6
1.1.    Комунікативні особливості діалогу-дискусії....................................8
1.2.    Психологічні особливості діалогу-дискусії....................................10
1.3.    Лінгвістичні особливості діалогу-дискусії......................................14
2.      Структура діалогу-дискусії......................................................................17
2.1.    Діалогічні єдності діалогу-дискусії.................................................17
2.2.    Складові частини діалогу-дискусії..................................................20
3.    Оптимізація навчання діалогічного мовлення .......................................24
3.1.    Врахування індивідуальних особливостей у процесі навчання ...24
3.2.    Дискусія як метод оптимізації при вивченні іноземних мов на старшому етапі ..................................................................................27
РОЗДІЛ ІІ. МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ДІАЛОГУ-ДИСКУСІЇ................................32
2.1.    Навчання діалогу-дискусії................................................................32
2.2.    Комплекс вправ для навчання діалогу-дискусії..............................35
2.3.    Фрагмент уроку з використанням діалогу-дискусії.......................44
ВИСНОВКИ..................................................................................................................48
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ..........................................................51
ДОДАТКИ......................................................................................................................55





Список використаної літератури

1.    Англійська мова 2 – 12 класи// Програма для загальноосвітніх навчальних закладів/ О.Апулова, Л.Біркун та ін. – К.:”Шкільний світ”,2001.– 43с.
2.     Андрушко С.Я. Методика обучения устноречевой комуникативной деятельности на ситуативной основе в групах углубленого изучения английского языка. Дис…канд.пед.н./ Науч.рук. док.пед.н. проф.Скалкин В.Л.-Одесса, Гос.Универ.-1990.-217с.
3.     Арефьева Г.И. Групповая форма работы на уроках английского языка//Иностранные языки в школе.- 1988.-№3.-С.50
4.     Близнюк O.I., Панова Л.С. Організація парної роботи учнів на уроках англійської мови з опорою на зображальну наочність // Іноземні мови. - 2001. - № 3. - С. 8-9.
5.     Борисова Р.Г. О некоторых приемах обучения диал.речи//Иностран.яз. в школе.-2001.-№3.-С.51-54
6.     Борисова Р.Г. О некоторых приемах обучения диалогической речи//ИЯШ.-2001.- №3.-С.51-54.  
7.     Вайсбурд М.Л. Использование учебно-речевых ситуаций при обучении устной речи на иностранном языке. - Обнинск: Титул, 2001. - 128 с.
8.    Вишенський О.І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови.– К.:Рад.шк.,1989.– 223с.
9.     Гусак Т. Дискусія як метод оптимізації при вивченні іноземних мов у ВНЗ //Іноземні мови.-2002.-№4.-С.62-63
10.     Данилевська-Бабій Г.Я. Врахування індивідуальних особливостей учнів у процесі навчання іноземної мови// Іноземні мови.-2001.-№1.-С.15
       диалогической речи // ИЯШ. - 1997. - №3. - С.21-25.
11.     Дученко Т.С. Обучение клишированой диалогической речи на основе ситуативно-тематического минимума на I курсе языкового вуза: Дис…канд.пед.н.:13.00.02/Одес.гос.инст.им.И.И.Мечникова; Науч.рук. кан.пед.н., доц.В.Л.Скалкин.-О.-1984.-233с.
12.     Зимняя И.А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке.– М.:Просвещение,1985.– 160с.
       иностранного языка //ИЯШ. - 1986. - №4. - С.26-30.
       ідеоматичних предикативних конструкцій англійського розмовного
13.     Квасова О.Г. Обучение иноязычному говорению в девятом классе средней общеобразовательной школы //Іноземні мови.-1997.-№3.-С.3-5.
14.     Кочнева М.Г.Обучение проф.направл. диал.речи в неяз.вузе/на мат.англ.яз/ Дис…канд.пед.н., Воронеж. Инженерно-строит.ин-т Науч.рук. доц.Ковалевский.-Воронеж.-1979.-226с.
15.     Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник/кол. авторів під керів.С.Ю.Ніколаєвої.–К.:Ленвіт,1999.– 320с.
16.     Мильруд Р.П. Организация обсуждения проблемы на уроке  
        мовленнєвих навичок і вмінь // Іноземні мови. - 1999. - №3. - С.3-7.
       мовлення // Іноземні мови. - 2001. - № 2. -С.39-41.
       мовлення з використанням матеріалів для самостійної
17.     Олейник Т.И.Интесификация обучения диал.речи с помощью ролевой игры в VII кл.сред.школы/на мат.англ.яз/ Дис…канд.филол.н.:13.00.02/КГПИИЯ.-К.-1986.-242с.
18.    Панова Л.С. Обучение иностранному языку в школе.– К.:Высш. шк., 1989.– 144с.   
19.     Пассов Е.И. Комуникативный метод обучения иноязычному говорению.– 2-е издание.– М.:Просв.,1991.– 223с.
20.    Пассов Е.И. Основы комуникативной методики обучения иноязычному общению. – М.,1989.–243с.
21.     Пассов Е.И. Системность упражнений для обучения говорению//Иностран. языки в шк.-1977.-№6.-С.39
22.     Перкас С.В. Повторяемость и вариативность в процессе обучения 
23.     Перкас С.В. Учебный диалог на уроках английского языка // ИЯШ. – 
24.     Подосиннікова Г.І. Комплекс вправ для навчання студентів
       роботи // Іноземні мови. - 2001. - № 4. - С. 3-9.
25.    Скалкин В.Л. Комуникативные упражнения на английском языке. – М.,1983.-126с.
26.    Скалкин В.Л. Комуникативные упражнения на английском языке.– К.,1989.– 128с.
27.    Скалкін В.Л. Вправи з розвитку комунікативного мовлення.– К.,1978.-134с.
28.    Скалкін В.Л. Обучение диалогической речи. – К.: Рад.шк., 1989.  – 158с.
29.     Скляренко Н.К. Сучасні вимоги до вправ для формування іншомовних 
30.     Скляренко Н.К., Онищенко Е.И., Захарова С.Л. Обучение речевой деятельности на английском языке в школе.– К.:Рад.шк.,1988.– 150с.
31.     Сосяк М.Н. Методика реализации индивид. подхода к студентам в процесе обучения английской диалогической речи на нач.ет.неяз. вуза/по спец ру/укр.язык и литература/ Дис…канд.пед.н./ Науч.рук. док.пед.н. проф.Ляховицкий.-КГПИИЯ.-1989.-217с.
32.    Фастовец Р.В. Методика обучению инояз.общению на нач.етапе в яз. вузе (на мат.англ.яз.): Дис…канд.пед.н.:13.00.02/Минск.гос.пед.инст. иностран.яз.; Науч.рук. кан.филол.н., доц.Е.А.Маслыка-Минск.-1984.-223с.
33.     Цетлин B.C. Реальные ситуации общения на уроке // ИЯШ. - 2000. - 
34.     Шерстюк О.М., Моргун С.В. Навчання французького діалогічного
35.     Ясінів М.П. Методика викладання іноземних мов.–  випуск 19. – К.1990. –123с.
36.     Armour D. Six ways of Pairing Students in an ESL Classroom // Forum. –       1996. - Vol.34.-#1.-P.43-44.
37.     Burney P. Une methode de conversation. “Le Francais dans le monde”,1961.- №1.
38.     Burton D. Making Use of Redundancy in Listening and Speaking // Forum.-1996.-Vol.34.-#1.-P.44-46.
39.     Cook G. Language Teaching: Discourse. - Oxford Univ.Press,-1996. - 168 p.
40.     Debyser F., Damoiseau R. Pour mieux faire des clesses de conversation.”Le Francais dans le monde”,1970.-№70.
41.    Joe A., Nation P.,Newton J. // Forum. - 1996. - Vol.34. - #1. - P.2-8.        №3. - С.24-26.


 
 

Студентські статті