Національні стереотипи у американській англійській




АНОТАЦІЯ
Дана робота розглядає особливості використання національних стереотипів у газетних текстах американською англійською, досліджує особливості вираження стереотипів та вплив їх на сприйняття інформації реципієнтом.
Ключеві слова:  національний стереотип, реципієнт, етнонім, екзонім, ендонім



ANOTATION
This research looks into the pecularities of usage of national stereotypes in newspaper texts written in American English, Investigates characteristics of expression of stereotypes and their influence on the perception  of information by recipient.
Key words: national stereotype, recipient, ethnonym, exonym, endonym.
 
ЗМІСТ
ВСТУП 4
РОЗДІЛ І 7
СПЕЦИФІКА ВИКОРИСТАННЯ СТЕРЕОТИПІВ ТА ЇХ ВПЛИВ НА РЕЦИПІЄНТА 7
1.1 Класифікація стереотипів та їх основних ознак. 7
1.2 Виникнення стереотипів та їх функції у суспільстві. 13
1.3 Стереотипи та їх роль у гумористичних ситуаціях 18
1.4 Національні стереотипи як формуюча складова в гумористичних оповіданнях і жартах. 21
РОЗДІЛ ІІ 27
ОСОБЛИВОСТІ ВИРАЖЕННЯ   СТЕРЕОТИПІВ У ГАЗЕТНИХ СТАТТЯХ 27
2.1 Сприйняття газетних стереотипів в історичному аспекті. 27
2.2 Формування стереотипів засобами масової комунікації. 37
2.3 Вплив ЗМК на формування стереотипів масової свідомості. 43
РОЗДІЛ ІІІ 52
ВИКОРИСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНИХ СТЕРЕОТИПІВ  В АМЕРИКАНСЬКІЙ АНГЛІЙСЬКІЙ 52
3.1 Вплив стереотипізування на психіку та сприйняття інформації реципієнтом. 52
3.2 Використання національних стереотипів та етнонімів  у американських газетних текстах 55
ВИСНОВКИ 60
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 65
ДОДАТКИ 69


ВСТУП
Фактично людина не сприймає реальний світ таким, який він є, а моментально підбудовує його під свої стереотипи замість того, щоб перебудовувати себе (свої стереотипи) відповідно до дійсності.
Будь-який аналіз дійсності, що здається людині об'єктивним і безстороннім, прагнення зайняти визначене місце в цій “дійсності”, випливаючи “покажчикам” Свідомості – і є ні що інше, як стереотип. Якщо людина говорить про кого чи про щось: “Мені це подобається, а те – не подобається”, “люблю – не люблю” – вона має стереотип у виді здебільшого вже зовсім марного досвіду кого-небудь із предків. Якщо людина говорить самому собі: “Я це зробити можу, а те – не можу” – він має ще один стереотип. Будь-яке його судження про те чи інше, а тим більше категоричне судження – стереотип. Якщо особистість визначає для себе: “Це можна, а це – не можна” ,– вона також має стереотипи.
Мета дослідження – дослідити вплив національних стереотипів на реципієнта та вираження таких стереотипів у газетних текстах.
Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання:
 розглянути особливості газетних текстів;
 визначити характерні риси структурної побудови статті;
 встановити особливості використання стереотипів в американській англійській;
 дослідити вплив стереотипів на сприйняття інформації реципієнтом;
 визначити основні функції стереотипів;
 встановити різницю та особливості різних видів стереотипів;
 вивчити та провести аналіз існуючих точок зору на стереотипи;
Об’єктом дослідження є використання нацональних стереотипів у американській англійській, а предмет дослідження - відображення світогляду та стереотипів у газетних статтях.
Щоб досягнути поставленої мети і завдань використовувалися такі методи:
 аналіз(використовується при аналізі жартів та гумористичних історій),
 порівняння( використовується при порівнянні гендерних та національних стереотипів,  а також при визначенні різниці у використанні різних видів стереотипів),
 культурно-історичний метод( використовується при визначенні походження стереотипу) ,
 синтез та узагальнення інформації (використовується для підведення підсумків та при аналізі статей),
 опрацьовування критичних джерел.
Структура цієї роботи –наступна : робота складається з вступу, трьох розділів, висновку списку літератури та додатків.  Перший розділ складається з чотирьох підрозділів в яких розглядаються особливості класифікації стереотипів, а також особливості виникнення стереотипів та використання  їх статтях. В другому розділі розглядаються особливості використання  стереотипів у газетах та їх сприйняття у історичному аспекті.анській англійській.У третьому розділі розглядається вплив стереотипів на сприйняття реципієнтами, та використання національних стереотипів у америк  У висновках, відповідно узагальнюється та підсумовується  вся інформація.
Результати цієї роботи можуть мати практичне застосування при вивченні культурних особливостей англомовних країн та освоєнні англійської мови у старших класах школи . Це дослідження пропонує поглянути на стереотипи з іншої точки зору, так як зараз у школах упускають ці аспекти формування та становлення специфіки англійського стереотипного пласту, що є невід’ємною частиною американської культури. Крім того, великий пласт стереотипів, який використовується у статтях може допомогти учням та студентам зрозуміти та засвоїти певні особливості культури інших країн.




 
 

Студентські статті