Дитячі електронні видання в Україні





ЗМІСТ
Вступ 3
РОЗДІЛ 1. Дитячі електронні видання 6
1.1. Особливості розвитку дитячих електронних видань 6
1.2. Дитячі електронні бібліотеки 10
РОЗДІЛ 2. Інтернет ресурси для дітей 15
2.2. Дитячі Інтернет-портали та сайти 15
2.1. Інтерактивна книжка 19
Висновки 25
Список використаної літератури 27
Додатки 28



 
Вступ
Книга – це, мабуть, найцінніший людський скарб. Саме вона впливає на формування особистості, допомагає їй розвиватися як інтелектуально, так і духовно. І звичайно, цей розвиток повинен розпочинатися з раннього дитинства. Коли батьки перед сном читають казку своїй дитині, коли вперше знайомлять її з дитячою Біблією, показують їй цікаві та повчальні ілюстрації. Це надзвичайно важливо. Якщо з народження привити дитині любов до якісної, морально-етичної літератури, я переконана, що нас чекатиме велике майбутнє. 
Книга повинна посідати гідне місце серед інших захоплень малюка. Адже любов до читання не тільки дозволить розвиватися дитині інтелектуально, пізнавати світ, робити нові для відкриття, а й допоможе в спілкуванні, зробить дитину більш комунікабельною, розкутою та впевненішою в собі. Читаючи дитячу літературу, маля має можливість кожного разу побувати в новому чарівному світі, який побудує її уява. Розвиток фантазії, на мою думку теж є важливим фактором, адже це дозволяє дитині отримувати нові емоції і вчить її ними ділитися.
Читання вимагає праці не тільки від дітей, але і від батьків. Телевізор  дивитися  набагато легше. На думку дитячих психологів, любов до читання потрібно щепити буквально з «пелюшок». Дитина краще  буде  розвиватися, якщо в неї над колискою читають книги (причому необов’язково  дитячі , можна, наприклад, класичну поезію). Це відкладеться у нього в підсвідомості, і у своєму «дорослому» житті він обов’язково пригадає про почуття.
Процес залучення до  світу  книг повинен починатися ще в ранньому дитинстві, вже тоді, коли батьки читають дитині перші казки. Дуже добре, коли читання чергується з розглядом картинок. Перші книжки малюка повинні бути яскравими, ілюстро­ваними. Вже починаючи з 3-4 років слід  проводити   роботу   щодо   навиків  дбайливого  ставлення  до книги: акуратного перегортання  сторінок , необхідності закладок, зберігання книг у визначеному місці і так далі.
Існує думка про те, що вроджені здібності  до  читання у  дітей  виявляються у  віці  від 18 місяців до З років. А от психологи вважають, що прищепити любов до книги та читання можна ще до 9 років. Пізніше зробити це  складно  і практично неможливо. Отже,  процес   залучення   до   пізнання  світу через книгу припадає на дошкільний  і  молодший шкільний вік. 
Прищеплення дітям інтересу  до  читання, констатує наука, на 90 % залежить від батьків. Головна відмінність сімейного читання від інших його видів: класного і позакласного – полягає в тому, що батьки, читаючи своїй дитині книгу, починають по-справжньому займатися її духовним розвитком, формуванням її особистості.
Починати знайомити малечу із книгою необхідно з перших років життя.  Дитина  вчиться спочатку слухати книгу, потім перегортати сторінки, запам’ятовувати слова. Читання дає їй можливість посміятися та поплакати разом з героями, навчитися не  губитися  в життєвих небезпеках. Щаслива та дитина, яка має таке щоденне безпосереднє  спілкування  з книгою через батьків.
Книга приносить дитині задоволення, і вона періодично повертається до неї, просячи старших читати ще і ще. І читати книгу слід стільки разів, скільки захоче малюк. Це  не  примха. Просто у дитини є бажання зануритися  в  процес пізнання книги і знову зустрітися з героями твору, ще раз (або й більше) пережити з ними їхні пригоди. Читати можна будь-де: на природі, у поїзді, на пляжі... А коли дитина починає робити перші кроки в процесі самостійного читання, корисно давати їй прочитати вже знайомі тексти, не раз чуті від батьків.
Малюки люблять книжки з маленькими текстами та яскравими малюнками. Тому на цьому етапі корисно «підсунути» комікси і дайджести (своєрідні сценарії окремих мультфільмів). Це зворотний зв’язок  між  фільмом і книжкою в картинках.  Звичайно , це не читання «для душі», а тільки короткочасний засіб оволодіння технікою вільного читання.
Для залучення дітей до книги батькам, вчителям, бібліотекарям необхідно спільно діяти у вихованні інтересу до читання. У бібліотеках поряд із традиційними формами роботи активно використовувати новітні інформаційні технології, проводити різноманітні цікаві заходи спрямовані на залучення дітей до читання, керівникам дитячого читання займатися самоосвітою адже «Читання – шлях до успіху».
 На державному рівні необхідне прийняття конкретних практичних заходів: створення урядових програм, що забезпечують видання й поширення книг для дітей і підлітків; проведення циклу виховних заходів у дитячих дошкільних установах, середніх і вищих навчальних закладах, бібліотеках, книгарнях-клубах; створення спеціальних теле- і радіопрограм, цільове використання ЗМІ, у першу чергу "книжкових" газет і журналів.
Але для того щоб діти отримували саме такий, позитивний досвід від читання, книга має бути змістовно наповненою і якісною. Яскравих, різнобарвних ілюстрацій не достатньо для того щоб дитя навчалося та розвивалося. Дитяча література повинна нести в собі пізнавальну інформацію, яка буде зрозуміло викладена для маленького читача. Ілюстрації повинні бути цікавими, кольоровими та зрозумілими  дитині. Книга має бути доброю. Лише тоді з її допомогою, дитина буде гармонійно та всебічно розвиватися.